Notodden 2011 Rocks!…Be there!

Are you ready?

Hva er vel ikke mer herlig enn å få «filleristet» kropp og musikksjel av fantastiske norske og internasjonale artister fra tidlig morgen til sent på natt? Å kunne bevege seg med noen få skritt fra store scener til små intime klubbscener?. Å vandre i idylliske gater som koker av tusenvis av musikkglade mennesker? Å nyte spennende gatemusikk mens du står der å klør deg i hode for å velge ut nettopp ditt favorittsted blant et titalls øl-telt med allsang og musikkprat?  Eller plutselig, mens du går der i dine egen musikktanker, nylig nedkjølt av kald drikke etter at sommersolen har gitt deg «bøttevis» med solstråler fra sommeren som endelig har kommet, treffer på artister fra festivalen, slår av en musikkprat der hun eller han avslutter praten, klapper deg på skulderen og sier:

«Hope to see you tonight my friend, we love you all ….The Thrill Is On«

Trodde du at Notodden Blues Festival var for gamle gubber og slitne kvinnfolk?? Sorry….da har du bommet…totalt!!

Notodden Blues festival er Norges viktigste festival, «the real thing», vår egen «Woodstockfestival». Årets artistprogram er mer rocka og bluesy enn noen sinne. Tusenvis av fantastiske frivillige musikkentusiaster jobber i dette øyeblikk så svetten siler for at vi som elsker musikk og god atmosfære nok en gang skal få lov til å «kaste hvitskjorta», gi f… i daglig mas og tjas,  trekke på oss vår deilige svette slitte sorte t-shirt, og sette kursen for «4 days of peace and music» til Notodden.

For full informasjon om årets Notodden Blues Festival: trykk her>

Årets artistprogram er nærmest som en fantastisk historisk musikkreise fra rockemusikkens røtter. Den musikkhistoriske tilstedeværelsen er i år representert med bluesens største levende legende David «Honeyboy» Edwards (96) som er en direkte link til bluesens første storhetstid i Mississippi. Edwarts  turnerte med Robert Johnson, Tommy Johnson, Charlie Patton og de andre tøffingene fra bluesens pionertid. Keith Richards i The Rolling Stones er stor beundrer av David ”Honeyboy” Edwards og indirekte nok hentet inspirasjon til sitt gitarspill og flere store stoneslåter gjennom årene.

Årets artistprogram er en kul blanding av blues & rock der bl.a. de rocka publikumsfavorittene Beth Hart og Dana Fuchs nok en gang kommer til å smelte mange nye blues og rockehjerter.

Det skal selvsagt også bli knallspennende å oppleve det albumaktuelle og nye hardtslående rockebandet Black Country Communion som består av store artister som Glenn Hughes, vokal & bass (kjent fra bl.a. Deep Purple), Joe Bonamassa, gitar, Jason Bonham (sønn av legendariske John Bonham, trommeslager Led Zeppelin) og Derek Sherinian, keyboard (kjent fra bl.a. Dream Theater, Planet X og Alice Cooper)

I tillegg inneholder årets festivalprogram en rekke nye spennende upcoming artister , spennende norske artister og store legender som Robert Cray, Eric Burdon & The Animals, Warren Haynes (The Allman Brothers/Grateful Dead).

For full artistoversikt: trykk her>

Be there! See you there!

Spennende Nyhet! Nå kan du etablere din egen musikkblogg her på Rockman der du kan komme i tett kontakt med artister og tusenvis av musikkglade mennesker. Her kan du bl.a. også skrive om din favorittmusikk, laste opp og vise frem dine konsert, festival eller andre stemningsfulle musikkbilder osv. Og det beste av alt….det er helt gratis!

For å lese mer om hvordan du etablerer din egen musikkblogg: trykk her>