Heavy! Mick Jagger etablerer nytt band!

Den som trodde rockelegenden Mick Jagger (67) var klar for å trekke seg tilbake til godstolen, slenge beina på bordet, mimre tilbake over snart  50 år med gigantsuksess som en av musikkhistoriens absolutt største giganter gjennom The Rolling Stones, har tatt skammelig feil. Mick Jagger har mer energi og kreativitet enn noen sinne når han nå sammen med superartistene Dave Stewart (Eurythmics), Joss Stone, Damian Marley og A.R. Rahman har dannet en ny supergruppe med det klingende navnet SuperHeavy.

“Dave really wanted to make a record with a different group of musicians, in other words, with different backgrounds of music.  Instead of everyone being a rock musician, or basically a blues musician, or some other genre, he wanted to get as many genres together that would fit.  I said it sounds like a good idea, I never thought it would actually happen.” – Mick Jagger

M.a.o. hva som gjør dette bandprosjektet så vannvittig spennende, i tillegg til å bestå av fantastiske artister, er nettopp Dave Stewarts idè om å «smelte» sammen ulike musikksjangere, i dette tilfelle nærmest som en  «superheavy» musikkhistorisk hjertestarter. For…etter å ha sett og lyttet til deres videoteaser nedenfor så er dette noe som virkelig får «musikkblodpumpa» til å «hamre» ivei. Du merker fort at dette ikke er et lettvint prosjekt som kun har blitt til for å «snekre» sammen en kul greie basert på kjendisstatus. NEI, dette er EKTE saker, og etter min mening noe av det mest spennende og nyskapende musikalske samarbeidsprosjekt som har oppstått på mange mange år. Det representerer nemlig noe helt nytt og ekte!

What the fxxx is going on?? – Joss Stone

Bare gleden og energien som artistene utstråler i videoteaseren er nok til å bli i godt humør. Det smitter!

SuperHeavy`s debutalbum er co-produced av Jagger og Stewart som lanseres via Universal Music > 19 september 2011!

Hva sier DITT musikkhjerte etter å ha sett og hørt videoteaseren ovenfor?

Skriv dine kommentarer nedenfor eller på Rockman`s facebook tilhengerside: trykk her >

Spennende Nyhet! Nå kan du etablere din egen musikkblogg her på Rockman der du kan komme i tett kontakt med artister og tusenvis av musikkglade mennesker. Her kan du bl.a. også skrive om din favorittmusikk, laste opp og vise frem dine konsert, festival eller andre stemningsfulle musikkbilder osv. Og det beste av alt….det er helt gratis!

For å lese mer om hvordan du etablerer din egen musikkblogg: trykk her>