Eksklusiv musikkvideopremiere fra kritikerroste Few Dollars More

(pressefoto):

Skrevet av Knut Eirik Myhre

Det norske rockebandet Few Dollars More slapp sitt kritikerroste debutalbum «Sunset Redemption» på slutten av fjoråret. Et imponerende album som ble stemt frem som vinner under avstemmingen for årets beste album 2015 på Rockman og Nettavisen.

Eksklusiv videopremiere: «Cosmic Noise»

Musikken til Few Dollars More er definert av bransje og publikum som en god blanding av klassisk rock og blues, med et hint av country. Debutalbumet «Sunset Redemption» ble spilt inn i legendariske Juke Joint Studio i Notodden med hjelp fra Njål Frode Lie (Rival Sons, Amund Maarud, Vidar Busk) i studio og på mixing og mastering. Albumet er spilt inn slik bandet jobber best, live i studio. På denne måten har bandet håpet å fange energien fra scenen på albumet og gjøre sounden levende. Singelen «Cosmic Noise» har fått radiotid på BBOX Radio i New York og The London Ear på RTÉ 2XM.

Det er alltid svært gledelig å oppdage ny spennende solid musikk. Når musikken i tillegg er skapt av norske artister så blir gleden desto større. Det norske rockebandet Few Dollars More imponerer med sitt solide debutalbum «Sunset Redemption» med tydelige referanser til musikkarven blues og klassisk hardrock. Låta «Cosmic Noise» gir deg raskt assosiasjoner til energiske Rival Sons, Fra Rival Sons er «assosiasjonsveien» kort til rockelegendene Led Zeppelin og videre da dypt inn i bluesens unike blåtoner.

Album låtinnhold:
1. All the Way, 2. Soul Satisfaction, 3. Cosmic Noise, 4. One Horse Town, 5. Ain`t the One, 6. Spirit Child, 7. California River Queen, 8. Black Snake Moan, 9. All I`ve Got, 10. Blind Eye, 11. Ashtrays & Heartbreakes 12. Too Good, 13. Destination Unknown.
For å lytte til albumet: SpotifyTidalItunes eller CD
Bandet som har sin opprinnelse fra Drammen og Eiker består av Henning Orsteen Sandum (bass), Espen Klausen (gitar), Frode Sæle (gitar), Odd Thomas Bergem Tandberg (vokal), Tor-Christian Eriksen Bolstad (trommer). 2016 har startet med konsert sammen med Valentinerne og Tor Ærlig & Detektivene under «Rock mot Kreft» i Porsgrunn. Videre legger bandet ut på Norgesturné fra april og gjennom sommeren og høsten. Turnéen skal blant annet innom Trondheim, Kristiansand, Sokndal, Oslo, Drammen, Porsgrunn, Tønsberg, Stavanger, Bergen og Halden. Bandet skal også på en kortere turné i Tyskland på sensommeren til Hamburg, Bremen og Oldenburg.
– Å spille konserter er det som driver oss. Vi elsker å stå på scenen og jobber alltid for å levere en konsert publikum ikke vil glemme. Gode tilbakemeldinger fra publikum gjør det harde arbeidet med å bygge en karriere verdt strevet, – Few Dollars More
Hva synes du om Few Dollars More?

Gi oss dine kommentarer i feltet nedenfor eller på Rockman facebook tilhengerside #RMROCK #RMBLUES #RMALBUMNYHETER #RMUKENSLAT