Mektig og kraftfullt nytt fra Sivert!

Sivert Høyem lanserer sitt femte soloalbum «Long Slow Distance» 16 september via plateselskapet EMI Music Norway. Et enomt kraftfullt, kreativt og lydmessig mektig album. Musikken gjenspeiler til de grader en fantastisk skaperglede fra en fri og balansert artist som tydeligvis må være i sitt livs mest kreative periode. Når man lytter til musikken så blir man faktisk rett og slett stolt av å være norsk. Det er nærmest slik at man på vegne av norsk rock gleder seg til at Sivert Høyem skal turnère i utlandet og presentere sitt nye fantastiske album. «Smakebiten» nedenfor fra den nylige utgitte singel «Under Administration» fra det nye soloalbumet er imponerende sterk. Noe som også viser at Sivert Høyem har tatt steget ytterligere inn i den progressive kreative rockesjangeren. Låta er i international verdensklasse og det vil ikke overraske undertegnede om dette albumet vil bidra til et stort internasjonalt gjennombrudd for Sivert Høyem som soloartist. Ekstra kult er «vokalreferansen» til Ozzy Osbourne i sine unge og beste «Black Sabbath dager».

«Albumet er nok nærmere meg, enn noe annet jeg har laget tidligere. Cato har nærmet seg mitt univers, samtidig som han har utvidet det og tilført elementer fra sin kant. Materialet gjenspeiler de erfaringene vi har gjort oss på veien, og hva slags musikk vi har likt best å spille der ute. Det har vist seg at det er mørkere, mer dynamisk og dramatisk materiale. Mitt neste steg er alltid en reaksjon på det jeg har gjort tidligere», Sivert Høyem

Long Slow Distance er et helnorskt album. Med seg har Sivert i tillegg til bandet (Cato Salsa, Christer Knutsen, Rudi Nikolaisen, Børge Fjordheim) co-produsent Bjarne Stensli og sanger Anne Lise Frøkedal fra Harrys Gym, samt Ådne Meisfjord fra 120 Days.

«For det første er alt gjort i Norge, og jeg har jobbet mest i Harry’s Gym studio i Oslo. Selvom jeg synger på engelsk, har dette albumet fått en norsk identitet. For det andre har albumets sound en øde, arktisk vibb og stemning som er både urban og naturmystisk, det er musikk som kler storbyen og høyfjellet like godt. Albumet har et rikt og mektig uttrykk«, – Sivert Høyem.

Følg med på Rockman fremover for spennende oppdatering frem mot albumlansering 16/9?

Kanskje dukker t.o.m. Sivert opp i egen person her på Rockman? Who knows!

Snakker vi beste albumutgivelse 2011? Sjekk listen over årets nominerte album og stem frem dine favoritter: trykk her>

Spre din musikkglede! Etabler din egen musikkblogg her på Rockman! og kom i tett kontakt med artister og tusenvis av musikkglade mennesker for å del din musikkglede. Her kan du bl.a. også skrive om din favorittmusikk, legge ut musikkvideoer/klipp som du finner på youtube, laste opp og vise frem dine konsert, festival eller andre stemningsfulle musikkbilder osv. Og det beste av alt….det er helt gratis!

For å lese mer om hvordan du etablerer din egen musikkblogg: Trykk her >