Kraftoppvisning av Royal Southern Brotherhood!

Royal Southern Brotherhood fylte Notodden Blues Festivals hovedscene – Hovigs Hangar – til randen med et forventningsfullt publikum i forbindelse med deres kveldskonsert fredag 1. august 2014.

Bandet var sterkt ønsket tilbake til årets festival etter fjorårets suksessfulle opptreden. Vi fikk merke at superbandet Royal Southern Brotherhood har utviklet seg ytterligere siden i fjor, både musikalskt og scenemessig. Det var også tydelig at bandet følte den store publikumsgleden der de kraftfullt og med stor tyngde spredde ut sitt musikalske mesterverk med både hjerte og sinn.

Samtlige fremførte også råsterke soloprestasjoner og med dette også understreker deres sterke profesjonalitet både som enkeltartister og som superband. Royal Southern Brootherhood består av Cyril Neville (vokal, perkusjon), kjent fra soul/funk/rhytm & blues supergruppa Neville Brothers, Devon Allman (gitarist og vokalist), som er sønn av legendariske Gregg Allman (The Allman Brothers Band), Miko Zito (gitar) som bl.a. har blitt nominert til Blues Music Award med sitt album “Gone To Texas” i klassen for beste Rock Blues Album Of The Year i 2012, Grammy vinner Yonrico Scott (trommer) som har vært en mangeårig medlem av The Derek Truchs Band og Charlie Wooton (bass).

Så når man i fjor fikk en Wahoo-opplevelse!!! av dette superbandet, så er det nesten vanskelig å finne de rette ordene for å beskrive gårsdagens fantastiske konsertopplevelse. Du er bare nødt til å oppleve dette selv. Og heldigvis….nye sjanser får du i dag!.

Royal Southern Brotherhood første show sammen med legendariske Delbert McClinton i dag kl.16.00 på Brygga, festivalens største scene som har publikumskapasitet på ca. 8000 og avslutter lørdagskvelden med tidenes feteste Rolling Stones gig på festivalens hovedscene Hovigs Hangar ca. kl.00.15. Sistnevnte har en publikumskapasitet på ca. 3000. Her blir det trangt om plassene!

Er du på Notodden Blues Festival kan du bare glede deg! Om ikke….hiv deg i bilen og kom, dette  du ikke gå glipp av!