Greetings from Royal Southern Brotherhood!

Etter hele tre fantastiske konserter under årets Notodden Blues Festival har det amerikanske superbandet Royal Southern Brootherhood både styrket og befestet sin stilling som en av de virkelige store «all times» publikumsfavoritter. Etter fjorårets Notodden Blues Festival suksessfulle debutkonsert har bandet i år vist en videre vekst og utvikling som det virkelig står stor respekt av. Bandet har allerede fra deres debut i 2011 fått navnet – Supergroup. Kanskje ikke så rart når man setter sammen et band bestående av enkeltstående svært dyktige og profesjonelle artister.

Use this google translate button to read this review in your language:

“We went from talking about the idea, to me and Cyril writing a tune over email, to being in rehearsals, all in two months.” Devon Allman

Royal Southern Brootherhood består av Cyril Neville (vokal, perkusjon), kjent fra soul/funk/rhytm & blues supergruppa Neville Brothers, Devon Allman (gitarist og vokalist), som er sønn av legendariske Gregg Allman (The Allman Brothers Band), Miko Zito (gitar) som bl.a. har blitt nominert til Blues Music Award med sitt album “Gone To Texas” i klassen for beste Rock Blues Album Of The Year i 2012, Grammy vinner Yonrico Scott (trommer) tidligere The Derek Truchs Band og Charlie Wooton (bass).

En av de virkelig store grunner til at bandet under årets Notodden Blues Festival virkelig slo ut i full «musikkblomst» er det helt unike og fantastiske publikum som nærmest «løfter» frem den ene artisten etter den andre. Dette knyttet sammen med den imponerende timingen som de svært dyktige bookingansvarlige ved festivalen har ved både å finne samt hente inn nye spennende artister både nasjonalt og internasjonalt. Ikke så rart at Notodden har fått internasjonalt rykte som Europas viktigste bluesby.

Kjærlighetserklæringen fra Royal Southern Brootherhood:

Gi din hilsen tilbake til bandet!

Gi din hilsen tilbake til bandet i kommentarfeltet nedenfor eller på Rockmans facebook tilhengersiden > . Kommentarer som skrives vil i ettertid bli oversendt samlet til bandet som en hilsen tilbake fra sitt elskede norske publikum. Ingen grunn til å spare på kruttet.

Vi gleder oss stort allerede til Notodden Blues Festival 2015!

PS! Trykk her > for mange flere festivalomtaler!