Jubileumsfest med Paul Rodgers

Paul Rodgers (62), en av rockens desidert største og mest lovpriste vokalister, sørget for en fantastisk musikalsk festaften under lørdagens arenakonsert på årets Notodden Blues Festivals 25 års jubileum.

Paul Rodgers som er kjent fra legendariske band som bl.a. Free (1972 – 73) og Bad Company (1973 – 82), tok oss med på en spennende nostalgisk musikalsk rockereise der vi fikk oppleve geniale låter som bl.a. «Can`t Get Enough» (åpningslåt), «Honey Child», «Ready For Love», «Feel Like Makin`Love», «Run With The Pack», «Burnin`Sky», Gone, gone, gone», «Shooting Star», «Rock `n`Roll Fantasy» og selvsagt «Bad Company» fra tiden i bandet Bad Company og låtene «Mr. Big», «Walkin In My Shadow» og ekstranummer/avslutningslåt «All Right Now» fra tiden i bandet Free. Vi fikk også oppleve den fantastiske låta «Satisfaction Guaranteed» som Rodgers skrev sammen med Led Zeppelin gitarist Jimmy Page når de dannet  bandet The Firm og utgav debutalbumet med samme navn i 1985. Meget spennende var det også at vi presentert den nye spennende låta «With Our Love» > som han utgav tidligere i år i anledning sin 62 års fødselsdag.

Det fantastiske Notodden Publikumet svikter aldri sine artister og gav Paul Rodgers skikkelig svar med dundrende allsang gjennom flere av låtene. Under avslutningslåta «All Right Now» tok allsangen fullstendig av, noe som selvsagt gledet både Rodgers og bandet stort. Bedre respons og «konsertanmeldelse» kan man vel neppe få. Utvilsomt et av årets største festival og konsertopplevelser!

Sjekk ut Rockmans facebook tilhengerside for flere konsertbilder >