Vredehammer slipper debutalbum!

5 år har gått siden etablering av det spennende norske black metal bandet Vredehammer. På slutten av fjoråret annonserte et av skandinavisas ledende uavhengige plateselskap, Indie Recordings at de hadde signert bandet. 7. april 2014 ble dermed deres første fullengde debut studioalbum «Vinteroffer» sluppet:

Med tre imponerende EP – utgivelser , har Vredehammer med sin kombinasjon av aggressive gitarer og norrøne melodier , allerede begynt å få en stor fanbase av metalheads rundt om i verden. Nå er tiden kommet for å ta et sprang inn i en større arena med lanering av studioalbumet «Vinteroffer» , en utgivelse som avduker en ny dimensjon i deres musikk så vel som den gir deg med sine signatur Vredehammer – elementer.

Albumet inneholder følgende låter: 1. «The Awakening», 2. «Cthulhu», 3. «Seduce Infect Destroy», 4. «Suicide Forest», 5. «We Are The Sacrifice», 6. «Sykdom», 7. «Summoned», 8. «Vinteroffer», 9. Admissa».

» Vi har holdt på n stund nå både i Vredehammer og tidligere bandprosjekter. Nå tror jeg det er på tide vi krype ut av undergrunnen og begynne å vise verden at vi faktisk eksisterer. «Vinteroffer» er en utgivelse som vil hjelpe oss i å gjøre nettopp dette». – Per Valla, Vredehammer

Med de nye bandmedlemmene er en ny gnist tent , og bandet er nå omgjort til «brølende flammer». Dette resulterte i å lage et album som er rett og slett mer ekstrem og musikalsk interessant enn de tidligere Vredehammer -utgivelser. I mai 2013 sluttet bassist Kristoffer Hansen bandet og EP`en «Mintaka» ble utgitt . Men den store endringen for Vredehammer kom da Cato Skivik ble med i bandet som deres nye trommis . Dette til slutt gjør det mulig for bandet å begynne å gjøre konserter. Den forrige EP utgivelser er en god referanse til hva bandets musikk handler om , men med «Vinteroffer», legger bandet ut på en ny syklus i sin karriere. Større lyd , en bredere tilnærming til låtskriving og en mer inngående studie av de uberørte elementer i sin sjanger. Vinteroffer ble skrevet i første halvdel av 2013 , og ble spilt inn i bandets hjemby Mo i Rana sommeren samme år.  Albumet ble mikset og mastret i Danmark på Jacob Hansen Studios . Bandet var kjent med Jacobs ferdigheter fra tidligere prosjekter og visste at han var rett mann for jobben . En kraftig og bred lyd er hva de ønsket , og det var nøyaktig hva de fikk , noe som resulterer i den tyngste klingende Vredehammer – utgivelse så langt .

Vredehammer består av: Per Valla (guitar, vocals), Kristoffer Hansen (guitar), John Erik Andresen (bass) og Cato Skivik (drums)

For flere spennende albumnyheter 2014: trykk her >

Hva synes du om Vredehammers debutalbum?