Silya slipper nytt studioalbum!

Silya & The Sailors med frontfigur Silje Nymoen (Silya)  slipper nytt studioalbum «Unancored» som slippes 1 mai via plateselskapet Sony Music Norway. Silya har på rekordtid etablert seg som en av Norges fremste og mest spennende artister. Etter seieren i TV-suksessen Stjernekamp på NRK høsten 2013, har Silya både rukket å ha en #1-hit på iTunes med singelen «Sucka» og gjestet noen av Norges største TV-program. Våren 2014 har markert nye milepæler for Norges nye favoritt-entertainer når hun har spilt for fulle hus landet rundt – inkludert en storslått turnéstart på et utsolgt Sentrum Scene i Oslo! Silya er også booket til Larrisfestivalen i Førde, Eikerapen Rootsfestival, Åseral og flere festivalbookinger kommer nok ganske sikkert etterhvert.

Nå er Silya endelig klar med nytt album med sine faste samarbeidspartnere The Sailors fra Booklyn, NYC. Albumet er spilt inn i Degraw Sound i Brooklyn og har blitt gjort på den gode gamle måten – alle musikere i samme rom, alt i ett take, og ingen triksing og miksing med vokal eller instrumentering. Resultatet er et rått og retro lydbilde som få – om noen – norske musikere har mestret før henne. Selv om parallellene til storheter som Amy Winehouse og Duffy er åpenbare, vil lyttere erfare at Silya representerer et enda mer kompromissløst uttrykk.

Forhåndslytt den nye låta «Become My Dream»:

Sjekk også ut låta «Sucka» som fremføres under Stjernekamp og som også vil finnes blant låtene på det nye albumet: trykk her >

Komplett album låtliste: 1. «Change My Mind», 2. «Trailblazer», 3. «No Use In Runnin`, 4. «Loverman Stick Up», 5. «Little Thing Called Love», 6. «Extraordinary», 7. «Become My Dream», 8. «I Wish», 9. «When Your Girlfriend Sleeps», 10. «Chick Habit», 11. «Sucka», 12. New Wave, 13. Will You Remember Me».

«Jeg gleder meg veldig til å endelig slippe et helt album med låter jeg er så glad i og som stilmessig også er en forlengelse av mitt liveuttrykk. Velkommen inn i hodet og hjertet mitt». – Silya

For flere spennende albumnyheter 2014: trykk her >

Gleder du deg til Silya & The Sailors nye album?