Tidenes styggeste albumcover?

Albumcover design er en viktig del av en albumutgivelse. Artister og plateselskapene legger som regel ned et stort arbeid i utformelse, design og uttrykk. Gjennomtidene er det utgitt en rekke album med fantastisk coverdesign som kan betraktes som unike kunstverk. Men…, gjennom årene er det også dukket opp albumcover som til de grader er så stygge og latterlige at det nærmest er uvirkelig at disse er seriøst og i fullt alvor i det hele tatt er utgitt. Enkelte av disse albumcovere er så stygge at de nesten er kule. Albumcover til den tyske artisten Heino (bilde over) og hans album «Liebe Mutter» er utvilsomt et slikt eksempel. Når du har en albumtittel som: «Elsker Mor.., En Blomsterbukett Som Aldri Blekner», ja da er det vel også helt naturlig å skape et slik lekkert albumcover. Kewin Rovland (vokalist i Dexys Midnight Runners) soloalbum «My Beauty» er heller ikke langt borte der han synes å la seg bli avbildet i kvinneklær er en knakende god idè til et spennende albumcover. Christian Crusaders with Al Davis kan vel også sies å ha truffet blink under fotosession til deres album. Skulle nesten tro at fotografen ikke hadde mulighet til å knipse mer enn et bilde denne dagen og at «det får bli som det blir».

Hva er dine favoritter blant tidenes styggeste albumcover?

Del dine bilder av kandidater som du mener fortjener plass på listen over tidenes styggeste albumcover. Du har flere spennende måter å presentere dine bidrag:

1) Følg Rockman på Instagram: Trykk her > Når du da poster bilder av dine kandidater til listen over tidenes styggeste albumcover så merker du disse #rockmanofficial og @rockmanofficial. Da vil dine bilder også automatisk vises i oversikten ovenfor.

2) Dersom du ikke er registrert på Instagram kan du selvsagt også sende bilde av dine albumcover kandidater via mail: rockman@rockman.no, så blir disse publisert fortløpende på Instagram via Rockmanofficial, og dine kandidater vil da dukke opp i oversikten ovenfor.