Solid albumutgivelse fra Alice Cooper!

Alice Cooper at Norway Rock Festival 2011

Når rockelegenden Alice Cooper tidligere annonserte albumutgivelsen av et oppfølgingsalbum fra en av hans største suksesser «Welcome To My Nightmare» som ble utgitt i 1975, så ble dette selvsagt og naturlig nok også møtt med en dose skepsis både fra ihuga Cooper fans og andre musikkglade mennesker. For..det finnes jo nok av dårlige eksempler på artister som skal lage ny «moro» på gamle suksesser. Samtidig skapes det jo forventninger. For..hvem vil vel ikke ha nok et genialt Alice Cooper album «servert i hånden»?

Etter å ha opplevd Alice Cooper live under årets Norway Rock Festival ble håpet styrket om at det forestående albumet «Welcome 2 My Nightmare» faktisk kunne bli knallbra. Cooper gjennomførte en gnistrende solid konsert der han viste en imponerende god form både friskere og mer full av musikalsk energi enn på lenge. Mer om konserten og flere bilder: Trykk her >

Alice Cooper «Welcome 2 My Nightmare» – Plateselskap: Universal Music >

Endelig er albumet ute, og til stor glede så er faktisk dette albumet (i mine ører) allerede blant Alice Coopers topp 10 album. Og det beste av alt…albumet blir bare bedre og bedre for hver gjennomlytting. På albumet finner vi klare musikalske referanser til 1975-utgivelsen «Welcome To My Nightmare», bl.a. til den geniale låta «Steven».

For å lese historien om Alice Cooper og hans tidligere albumutgivelser: trykk her >

Samtidig låter «Welcome 2 My Nightmare» også som noe nytt og spennende. Åpningssporet «I Am Made Of You» der mye av vokalen er på så kalt «auto-tune» kan gi deg et lite «nightmare» i seg selv. En ihuga rocker vil fort stille seg spørsmålet «hva i all verden er det Cooper surrer med her?». Bakgrunnen tror jeg rett og slett er at han vil «kødde med oss» og nettopp få oss til å stille dette spørsmålet. Dristig nok, fordi mange kan faktisk allerede her kan velge og «hoppe av» albumet. MEN….please don`t…..for fortsettelsen er knallbra. Når spor nr. 2 «Caffeine» kjøres i gang så er vi nettopp der vi ønsker at Cooper skal være. En fengende klassisk rockelåt. Neste introlåt «The Nightmare Returns» gir oss en kort innledning til konseptalbumet, og…..da er vi i gang!!!

Påfølgende låter: «A Runaway Train», «Last Man On Earth», «The Congregation», «I`ll Bite Your Face Off», «Disco Bloodbath Boogie Fever», «Ghouls Gone Wild», «Something To Remember Me By», «When Hell Comes Home», «What Baby Wants», «I Gotta Get Outta Here», The Underture» (bonus track: «We Gotta Get Out Of This Place» ).

Rockmans favorittlåter (så langt): «I`ll Bite Your Face Off», «Ghouls Gone Wild», «Caffeine», «A Runaway Train».

Hva synes du?

Prøvelytt og/eller last ned albumlåter:

Vi trekker ut 3 heldige vinnere blant musikkbloggerne på Rockman som får tilsendt hvert sitt Alice Cooper «Welcome 2 My Nightmare» album! De heldige vinnere blir annonsert her på denne siden i løpet av mandag 26. september 2011! Følg med!

Ikke etablert din musikkblogg ennå? Etabler din egen musikkblogg allerede i dag! og kom i tett kontakt med artister og tusenvis av musikkglade mennesker for å dele din musikkglede. Her kan du bl.a. også skrive om din favorittmusikk, legge ut musikkvideoer/klipp som du finner på youtube, laste opp og vise frem dine konsert, festival eller andre stemningsfulle musikkbilder osv. Og det beste av alt….det er helt gratis! For å etablere din egen: Trykk her>

NB! Masse kule premier blir trukket ut blant musikkbloggerne på Rockman i tiden fremover!!

For å lese mer om etablering av egen musikkblogg: trykk her >

Har du husket å nominere DINE favoritt 2011 albumutgivelser >> ?