Publikum i ekstase under Norway Rock!

Det ble full klaff for arrangørene under åpningsdagen for årets Norway Rock Festival. Et tettpakket og spennende artistprogram som startet allerede ved tolvtiden på teltscenen/Tjodolf Rock Stage og vekslet slag i slag med hovedscenen, besto av Switchblade Love, Teardrown, Breed, Djerv, Insense, Ingenting, Trendkill, Mercanary, Kvelertak, Blind Guardian, U.D.O og hovedheadliner In Flames.

Stemningen og forventningene blant publikum var store der de smilte, hygget seg og slukket tørsten mellom konsertene i strålende solskinn. Det merkes tydelig at arrangører og alle de fantastiske hundrevis av frivillige som har jobbet dag og natt for at vi skal få gleden av denne rockefesten, gjennom de siste årene har fått mye god erfaring i å arrangere festival. Backstage og bak i kullissene ble det jobbet beinhardt med all logistikk og tusenvis av detaljer som må fungere slik at arrangementet skal kunne gå smertefritt både for publikum og artister.

Ordfører i Kvinesdal, Odd Omland foretok den offisielle åpningen av årets Norway Rock Festival på hovedscenen. I sin tale fremhevet han sterkt hvor mye Norway Rock Festival betyr for Kvinesdal & omegn. Norway Rock Festival har utvilsomt også i år, som gjennom de senere år, bidratt til verdifull markedsføring av den lille kommunen både nasjonalt og internasjonalt. Norway Rock Festival har stor betydning både direkte og indirekte for den lokale kultur og handelsnæring. Ikke minst også for Norsk Rock i særdeleshet. Gjennom ordførerens tale forventes det derfor at kommunen vil bidra sterkt i årene fremover for å støtte opp om festivalen slik at denne vil være levedyktig i mange år fremover. Vi gleder oss derfor allerede til NRF 2012.

Vokalist Anders Fridèn i In Flames gjennomførte sammen med sine bandkollegaer en knallsolid konsert der de hadde tatt med seg sine heavy metal «bomber og granater» fra sitt hjemland Sverige. Fra scenen berømmet han Norway Rock Festival og var på vegne av sine bandkollegaer svært takknemmelige for også i år få kunne komme tilbake til Norway Rock Festival. Det sier jo også mye om festivalens betydning internasjonalt når slike ord kommer fra et av verdens største og mest populære metal band.

Agnete Kjølsrud, også kjent fra tidligere Animal Alpha, som nå er leadvokal i det spennende og albumaktuelle nye rockebandet Djerv , storkoste seg backstage med bandkollegaene etter deres vellykkede konsert tidlig på dagen. – «Det er jo neste litt bonus dette her, å spille tidlig på dagen slik at vi kan nyte festivalkvelden med god musikk sammen med tusenvis av rockeglade mennesker her på fantastiske Norway Rock Festival».

In Flames sørget  for en solid festavslutting på en lang og fantastisk første festivaldag,  samtidig en knallbra markering for starten på flere spennende dager i den idylliske rockedalen Kvinesdal.

Sjekk ut Norway Rock Festival sin egen Rockman musikkblogg for bl.a. informasjon om artistprogram i dagene fremover: trykk her>

Glad i musikk? Lyst til å komme i kontakt med og tettere innpå artistene? Registrer din egen musikkblogg: les mer >