Fuck you!…with a smile!

Fantastiske Maria Mena gjennomførte en strålende sterk konsert under Odderøya Live i Kristiansand fredag 11 juli 2014! I strålende solskinn fra en skyfri himmel, vindstille og med rekord på gradestokken kokte det nærmest av seg selv når Maria Mena og hennes dyktige band entret scene rett over kl. 18.00. Maria Mena var sikkert skikkelig forbanna når hun skrev låta «Fuck You» som du finner på hennes siste album «Weapon in Mind» (2013). Men under konserten i Kristiansand strålte hun om kapp med solen og sjarmerte alle de fremmøtte mens hun smilende fremførte både «Fuck You» og de fleste av hennes etterhvert meget sterke og spennende låt-repertoar på en svært profesjonell måte….with a smile.

Use this google translate button to read this review in your language:

«There is freedom in allowing yourself to express happiness, sadnes and anger. And once the song is written I don`t feel anger anymore…..», Maria Mena (om låta «Fuck You»)

I tillegg til overnevnte låt fikk vi også blant annet fremført hennes sterke låter som bl.a. «I Always Liked That» fra albumet «Weapon In Mind» (2013), «Homeless» fra albumet «Viktoria» (2011), «I`m In Love» og «All This Time (Pick-Me-Up Song)» fra albumet «Cause And Effect» (2008), «Just Hold Me» og «Miss You Love» fra albumet «Apparently Unaffected» (2005), «Fragile (Free)» fra albumet «White Turns Blue» (2004), «You`re The Only One» fra albumet «Mellow» (2004) og låta «My Lullaby» fra albumet «Another Phase» (2002).

Maria Mena er en singer songwriter som utstråler ekte spilleglede som fremføres fra et ekte musikkhjerte. Å plassere Maria Mena ensidig i pop-sjangeren blir helt feil. I det hele tatt å plassere artister som komponerer fra ekte musikkhjerter i en «sjanger-bås» blir feil. Man «flyter» gjennom ulike musikkhistoriske sjangere der man både bevisst og ubevisst blir inspirert og påvirket. Maria Mena er utvilsomt også ei rocka jente!. Maria Mena fortjener stor internasjonal oppmerksomhet! Hun har potensiale til å nå langt!

Mot slutten av den nesten halvannen times konserten der Maria Mena og hennes band hadde solen direkte på seg hele tiden og varmegradene viste ca. 30 grader i skyggen, så var det kanskje ikke så rart at hun, men et smilt sa til publikum før siste låt:

«Jeg var mulatt da jeg gikk på scenen i dag. Nå er det så varmt at jeg lurer fælt på hva jeg er når jeg ser meg i speilen etterpå!» – Maria Mena

For å sjekke flere kule Maria Mena bilder fra konserten på Odderøya Live 11 juli 2014: trykk her >