Dette spilte Bob Dylan i Kristiansand!

Den historiske musikklegende, artist, singer-songwriter og poet Bob Dylan (73), født Robert Allen Zimmerman entret scene på Odderøya i Kristiansand med sitt band som foruten Dylan består av Tony Garnier (bass), George Recile (trommer), Stu Kimball (rhythm gitar), Charlie Sexton (lead gitar) og Donnie Herron (electric mandolin, pedal steel, lap steel).

Ved konserten i Kristiansand var det på lik linje med hans øvrige konserter som er en del av hans Never Ending Tour 2014 nedlagt totalt forbud mot fotografering både for presse og publikum. Etter avisoppslag om at Bob Dylan truet med å forlate scenen under den foregående konserten under Stavernfestivalen to dager i forveien, brukte Odderøya Live arrangøren mye energi på å opplyse og informere presse og publikum om fotoforbudet. Et voksent og lydig publikum respekterte forbudet og lot sine små smarttelefoner liggende lang nede i lommene. Utrolig nok, men dette tror jeg må være første gang i historien at en sær og gretten «gammal gubbe» klarer å diktere nærmere 10 000 voksne mennesker til å stå «skolerett» helt fra første til siste låt. Men….kanskje ikke så rart? Det er jo ikke hvem som helt «gretten gubbe» som er på besøk.

Dylan gjennomførte en strålende profesjonell konsert med følgende set-list:

1. «Watching The River Flow», 2. «Don’t Think Twice, It’s All Right», 3. «Just Like Tom Thumb’s Blues», 4. «To Ramona», 5. «The Levee’s Gonna Break», 6. «Shelter From The Storm», 7. «Million Miles (første verset)/Cry A While», 8. «Girl Of The North Country», 9. «Summer Days», 10. «Desolation Row», 11. «Tweedle Dee & Tweedle Dum», 12. «Lonesome Day Blues», 13. «A Hard Rain’s A-Gonna Fall», 14. «Thunder On The Mountain», 15. «Ballad Of A Thin Man» og til slutt ekstranummeret 16. «All Along The Watchtower».

Mange savnet nok flere av hans legendariske låter som bl.a. «Blowin ‘in the Wind», «The Times De Are a-Changin ‘ «, «Like a Rolling Stone», «Jokerman», «Hurricane», «Lay, Lady, Lay», «I Shall Be Released» og ikke minst «Knocking On Heavens Door». Da hadde nok også publikum blitt med i full allsang, og ikke bare vrikket forsiktig på sine knirkete knehaser. Men for all del……konserten  var en fantastisk opplevelse. Bare å dele en sommerkveld live med legenden Bob Dylan. Det er et uforglemmelig minne for livet!

For å sjekke ut Bob Dylan og andre historiske albumutgivelser: trykk her >