Se opp for norske Violet Road!

Det norske folkrock bandet Violet Road leverte en kraftpakke av en konsert under årets Canal Street i Arendal. Bandet som består av brødrene Håkon, Hogne, Halvard og Herman Rundberg fra Kåfjord, samt Kjetil Holmstad-Solberg fra Andøya slapp tidligere i år sitt fjerde album med den slående albumtittel «Back To The Roadshow». Og det var nettopp det de leverte under den dampende sommersolen i Arendal, en kraftpakke bestående av imponerende storslått musikk, nordnorsk uformell vennlighet og profesjonell fremførelse. Use this google translate button to read this review in your language:

Noe av det som imponerer aller mest er hvordan bandet med sine fengende og nesten pompøse låter klarer å fylle scenen. Bandet skaper faktisk så stort lydbilde at de uten problemer kunne skapt nærhet og fylde også i ett fullsatt stadion. Og det er det jaggu ikke alle som kan. Deres musikk kan fort skape assosiasjoner til både Coldplay, The Waterboys og Kaizers Orchestra. Du blir glad av å være på konsert med Violet Road. Ikke så rart da at de også klarte å få med seg en stappfull arena på Arendal i full allsang og tusenvis av armer strukket mot sommerhimmelen med blant annet til låta «Face Of The Moon»:

Deres siste album «Back To The Roadshow» ble utgitt 28. april 2014 og inneholder følgende låter:

1. «Jericho», 2. «Good Girls», 3. «Sensei», 4. «Face of The Moon», 5. «Call Collect», 6. «A Whole Lot Better», 7. «Icarus», 8. «Learning To Fly», 9. «Olivia», 10. «Don´t You Know It», 11. «Walking Over You», 12. «Crossfire».

Violet Road har i tillegg til å mottatt strålende anmeldelser for sitt siste album også gjennomført allerede en lang rekke svært vellykkede konserter på mange av sommerens festivaler i Norge. Fortsatt skal de spille på mange festivaler og arrangementer denne sommeren. En konsertopplevelse med dette dyktige bandet anbefales på det sterkeste!

For å sjekke ut deres oppdaterte tour program: trykk her >

For se flere kule live bilder av Violet Road fra Canal Street: trykk her >