Publikumsvinneren….igjen!

Den amerikanske artisten Beth Hart vinner nok en gang tusenvis av publikumshjerter etter å ha gjennomført en særdeles vellykket og sterk konsert under årets Notodden Blues Festivals andre dag. Under konserten som ble gjennomført i Hovigs Hangar var det «stinn brakke» og etter hvert elektrisk stemning. Beth Hart har besøkt Notodden Blues Festival en rekke ganger, og ved hvert besøk har hun klart å innfri de skyhøye forventningene. I mars tidligere i år byttet hun ut flere av sine tidligere bandmedlemmer. Hennes meget dyktige gitarist Jon Nichols som har spilt sammen med Beth Hart de siste 14 år har fått selskap av gitarkollegaen PJ Barth. Et samspill som fungerte strålende. I tillegg har bandet fått følge av Bill Ransom, en ny råsterk trommis og den dyktige bassisten Bob Marinelli. Den nye besetningen gir utvilsomt musikken et ekstra løft. Som live band skapes det også et enda sterkere lydbilde og større trøkk enn tidligere. Alt i alt gir dette en fantastisk musikalsk videreutvikling. Beth Hart rocker mer enn noen sinne.

Beth Harts setliste besto denne gangen i overvekt av sterke rytmiske både «gamle» og nye låter. Bl.a. fremførte hun låta «Bang Bang Boom Boom» som finnes på hennes siste studioalbum med samme navn og en særdeles flott coverversjon av den legendariske Etta James låta «I`d Rather Go Blind». Sistnevnte fremførte hun for øvrig også sammen med Jeff Beck til ære for Buddy Guy i desember i fjor. For å se denne fremførelsen: trykk her >

Det er vel neppe siste gang vi får oppleve publikumssuksessen Beth Hart under Notodden Blues Festival!

Sjekk ut Rockmans facebook tilhengerside for flere bilder fra konserten >>

Sjekk ut Notodden Blues Festivals offisielle nettside for oppdatert festivalinformasjon >>