Magisk stemning på Bragdøya Bluesfestival!

Dana Fuchs (bilde over) og hennes Dana Fuchs Band (US), allerede kjent for sine intense og knallsterke konserter fra Notodden Blues Festival i 2010 og 2011, leverte nok en gang en fantastisk sterk konsert, denne gang under gårsdagens Bragdøya Bluesfestival i Kristiansand. Årets festival som i år ble arrangert for 15 gang på den idylliske Bragdøya i Kristiansand besto av et spennende og variert program. På tross av regntunge skyer og av den grunn et sviktende publikumsbesøk, ble årets arrangement utvilsomt en musikalsk suksess med magisk stemning. Foruten Dana Fuchs fikk vi gleden av å oppleve mye spennende variert musikk fra Riffie-Jones (DK), Sven Zetterberg Band (S), Gumbo (S) og det lokale Kristiansandsbandet Crawlin`Kingsnakes. Stor honnør til bookingansvarlig Bjørn Wiksaas.

Dana Fuchs sto utvilsomt for kveldens høydepunkt og imponerte nok en gang med sitt intense sceneshow og nærhet til sitt publikum. Hennes setlist under Bragdøya Bluesfestival besto av foruten egne låter også coverlåter som «Helter Shelter«, «Come Together» av The Beatles og den legendariske låta «I`d Rather Go Blind» av Etta James. Coverversjoner hun fremfører på en formidabel måte. Åpningslåta «Lonely For A Lifetime» har blitt en av hennes kjennetegn der hun både vokal og scenemessig raskt blir sammenlignet med bl.a. legedariske Janis Joplin.

For å se flere kule Dana Fuchs konsertbilder: Trykk her >

Det er synd at det lokale publikum i Kristiansand ikke kjenner sin besøkelsestid. Litt regn, mørke skyer og noen innledende kamper under EM i fotball er absolutt ingen unnskyldning for ikke å komme seg ut i skjærgården for å oppleve nydelig musikk. Bragdøya Bluesfestival drives helt og holdent på dugnasbasis og er et samarbeid mellom Bragdøya Kystlag og Christiansand Blues Club. En fantastisk og profesjonell dugnadsgjeng som bidrar til et prikkfritt arrangement. En innsats som alene er grunn nok til at det lokale publikum bør stille opp i «bøtter og spann». Stå på videre Bragdøya Bluesfestival.

Vi gleder oss allerede til Bragdøya Bluesfestival 2013!

For å besøke Dana Fuchs offisielle nettside for bl.a. å kunne lytte til deres debutalbum: Trykk her >

PS! Dana Fuchs til Skånevik Bluesfestival 5 – 7 juli 2012! For mer info: Trykk her >