Keith Richards tildelt stor musikkpris!

The Blues Foundation bekjentgjorde sent i går kveld at Rolling Stones-gitarist Keith Richards blir tildelt 2012 Keeping The Blue Alive Award. Rocklegenden mottar den prestisjetunge prisen i kategorien for litteratur for sin biografi «Life». I  «Life» bruker Keith Richards mye tid på å beskrive hvor viktig bluesmusikken var for utviklingen av The Rolling Stones og for hans egen musikalske retning.

Booking & Production Manager i Notodden Blues Festival, Ed Murphy, var tidligere ansatt som Personal Assistent hos Richards, og han kan fortelle at det ofte ble spilt blues på musikkanlegget hjemme hos familien Richards. «Det er jo også litt moro for meg at jeg som ansatt i Notodden Blues Festival ble mottaker av Keeping The Blues Alive Award ett år før min tidligere sjef,» sier Murphy med et lurt glimt i øyet. NBF var i Memphis i februar i år og mottok Keeping The Blues Alive Award i kategorien Festival International.

Boken «Life» har solgt i drøye 55,000 til nå i Norge, og Notodden Blues Festival har fått fra offisielt hold at Norge med det er det landet i verden der «Life» har solgt desidert mest i forhold til innbyggertall. Ed Murphy sier at det til nå er nokså ukjent, men at det er et faktum at Keith Richards gjennom mange år skal ha hjulpet eldre amerikanske bluesmusikere med utgifter til helse og forsikring når de har kommet opp i vanskelige situasjoner. «Når vi kjenner til alt hva Richards har gjort for bluesmusikken gjennom så mange år, så

er det mer enn fortjent at han nå får en offisiell oppmerksomhet fra bluesmiljøet som han nå gjør,» sier Murphy.

Lytt GRATIS til samtlige The Rolling Stones studioalbum: Trykk her >

The Rolling Stones 50 års jubileum 2012: Les mer >

Etabler din egen musikkblogg i dag! og kom i tett kontakt med artister og tusenvis av musikkglade mennesker for å dele din musikkglede. Her kan du bl.a. også skrive om din favorittmusikk, legge ut musikkvideoer/klipp som du finner på youtube, laste opp og vise frem dine konsert, festival eller andre stemningsfulle musikkbilder osv. Og det beste av alt….det er helt gratis! For å etablere din egen musikkblogg: trykk her> Følg også Rockman på facebook: trykk her >