Alice Cooper leverte varene i gjørmehavet!

Rockelegenden Alice Cooper (63) avsluttet årets Norway Rock Festival og fikk ristet publikum opp av gjørmehullene etter en regntung festivaldag. Når Alice entret scenen så klarnet faktisk himmelen også opp og regnet forsvant som dugg for solen, eller månen om du vil. Gode gamle Alice viser seg å være i en imponerende god form, heldigvis. Det føles alltid litt slik når man skal oppleve sine gamle rockehelter.Man går rundt og er litt urolig. Klarer han å levere? Klarer han å leve opp til sin legendariske status? Eller vil det bli «Welcome to my nightmare»? Men nei da!….. Gode gamle Alice Cooper leverte varene så det holdt i bøttevis.

Vi fikk så og si hele «Alice pakka» av hans fantastiske repertoar av legendariske rockelåter. Alice har hatt som vane å ta med seg sin datter Calico på turnè får å «ta livet» av henne under låta «Only Woman Bleed», men denne gangen var hun erstattet av ei tøydokke.

Skulle gjerne også fått servert den geniale låta «Steven» sammen med «Only Woman Bleed» som finnes på det samme konseptalbum «Welcome To My Nightmare»…men, men,..man kan jo ikke få alt. Vi fikk uansett den ene rockeperlen etter den andre, og full pakke med halshugging samt en artig versjon av låta «Feed My Frankenstein» med en gigantisk Frankestein vandrende rundt på scenen. Midtveis var det også fantastisk å få levert en kul kombinert tromme og bass solo fra trommisen Glen Sobel og bassisten Chuck Garric. Forøvrig var hele bandet helstøpt og meget solid.

Når låta «Poison» ble kjørt igang så våknet publikum for alvor. Publikumsområdet foran scenen hadde gjennom dagen blitt omgjort til et gigantisk gjørmehull etter en heavy regnværsdag. I begynnelsen av konserten står man litt på «tå hev» for å ikke synke ned til kneskålene i gjørme. Men når låta «Poison» kjørtes igang, så var det nesten som alle tusenvis av publikummerer tenkte samtidig, «Skitt au…nå gir jeg f…». Dermed ble det allsang og «gjørmedans» på hele gjengen. Vi er jo tross alt på konsert med Alice Cooper!

Avslutningsvis fikk vi en artig vri på låta «Schools Out» som avsluttet med Pink Floyd låta «Another Brick In The Wall part II». Som ekstranummer fikk vi låta «Elected» fremført av  Alice Cooper vaiende med det norske flagget og iført den norske fotball landsdrakten.

Se spennende bildeserie fra konserten:

xx

Kan vel neppe ble en bedre avslutningsfest for Norway Rock Festival 2011 enn dette?