Rock

3 x hardrock i Oslo Spektrum 2. juni 2015!

Her er dagens gladmelding til alle rockeglade musikkelskere fra konsertarrangør LiveNation:

Det er ikke ofte man får muligheten til å se tre av de største bandene innen hard rock og heavy metal på én og samme samme scene. Til sommeren gis du muligheten til nettopp det. 2. juni er det duket for en mørk, varm og hardtslående kveld i Oslo Spektrum som du ikke tørr gå glipp av.

Judas Priest:

Det er ikke mange band som har oppnådd det samme som Judas Priest i løpet av sine karriere. Bandet, som av mange omtales med kallenavnet Metal Gods, slo igjennom i 1974 med «Rocka Rolla», og med nå over 40 år i gamet, har de levert noen av heavy metalens mest hardtslående album og hits. «British Steel» i 1980, «Screaming for Vengeance» i 1982, «Painkiller»  i 1990 ?  og store hits som «Breaking the Law», «Living After Midnigh» og «You’ve Got Another Thing Coming». I år kom det nye albumet Redeemer Of Souls som markerer bandets 40års jubileum.

Def Leppard:

Med mer enn 65 millioner solgte album på verdensbasis og to prestisjetunge Diamond Awards i USA, har Def Leppard markert seg som en av de viktigste kreftene i rockemusikk. I løpet av sin fantastiske karriere har bandet produsert en rekke klassiske, banebrytende album som har satt standarden for generasjoner av musikkfans og artister. Med sin fusjon av hard rock, arena-rock, pop og heavy metal-elementer, supplert med flerstemt vokal og melodiske gitar-riff, er bandet å regne som kongene av New Wave of British Heavy Metal-bevegelsen som fikk sitt utspring i England på 70-tallet. Bandets tredje studioalbum, Pyromania fra 1983, er å regne som katalysatoren for hele pop-metal-bevegelsen. Ved plata Hysteria, som ble sluppet i 1987, hadde bandet igjen utviklet en egen, ny, distinktiv sound som bestod av elektroniske trommer, effektfulle gitarer og en klingende lav-pitchet, hes og harmoniserende vokal.

Five Finger Death Punch:

Etter å ha turnert rundt i Europa i fjor våres, samt varmet opp for Avenged Sevenfold sin turné, er det amerikanske bandet endelig tilbake. Five Finger Death Punch har siden debuten med «The Way Of The Fist» fra 2007 opplevd økende popularitet og suksess. Bandet har nærmest vært fast inventar på en rekke metalfestivaler i Europa de siste årene. Det er ikke rart etter å ha solgt til gull i en rekke land. Sist bandet var i Norge varmet de opp for Avenged Sevenfold sin turné, og siden den gang har bandets popularitet her til lands vært økende, både blant den yngre og eldre generasjon. Bandet representerer den yngre og nye generasjonen innen heavy metal, som sånn sett gjør dette kvelden i Oslo Spektrum 2. juni komplett.

Billettsalg starter tirsdag 18. november 2014 kl. 09.00!

Følg med på Rockman fremover for oppdaterte spennende musikknyheter!

Sjekk også ut den fete oversikten Tidenes Beste Albumutgivelser og spennende albumnyheter: trykk her