Connect with us

Julekalender

Verdens største plateselskap Universal Music Group varsler omsetningsvekst

Published

on

Universal Music Group 

Universal Music 2015 Resultat: Streaming Kjørte omsetningsvekst, spår 'Forbedret resultat'
Gevinst streaming og abonnementstjenester mer enn oppveid nedgang i fysisk produkt og digitale nedlastinger.
Streaming og abonnementstjenester ledet Universal Music Group til en beskjeden gevinst i 2015, sto for 52 prosent av selskapets digitale innspilt musikk Inntektene i andre halvdel av året. Inntektene figur og digital milepæl ble utgitt i torsdagens inntjening utgivelsen av morselskapet Vivendi.
No. 1: Lucian Grainge | Effekt 100
UMG Inntektene var € 5110 millioner ($ 5660000000), opp 2,7 prosent på konstant valuta, et tiltak som eliminerer valutasvingninger som kan påvirke inntjeningen rapporterte en felles valuta. Omsetningen steg 12,1 prosent som rapportert av Vivendi. 43 prosent vekst i abonnement og ad-støttet streaming inntekter "mer enn oppveid" nedgang i fysiske produkter og digitale nedlastinger.
Selskapet karakterisert seg selv som å ha "positive momentum i bransjen", og mener det vil oppnå "forbedrede resultater i 2017 og utover."
Alle tre kjernesegmenter av Universal Music virksomhet rapportert gevinster. Innspilt musikk inntektene var opp 2,4 prosent til € 4110 millioner ($ 4560000000 – alle inntjeningstall vil bli rapportert i konstant valuta). Music Publishing Inntektene steg 3,0 prosent til € 756 millioner ($ 839 millioner). Inntekter på "Merchandising og andre" kategorien vokste 3,5 prosent til € 276 millioner ($ 306 millioner). Inntekter fra musikkvirksomhet falt 0,6 prosent til € 626 millioner ($ 694 millioner). Kontantstrøm fra UMG virksomhet økte med 33 prosent til € 567 millioner ($ 629 millioner).
Universal Music Latin America offentliggjør nye innlegg, reshuffles execs
Streaming og abonnementstjenester sto for 24 prosent av UMG totale innspilt musikk inntekter i andre halvdel av året, doble sin andel i første halvdel av 2015. Downloads andel av inntektene krympet til 18 prosent fra 24 prosent. Fysisk produkt andel falt beskjedent til 38 prosent fra 42 prosent. Lisensiering stige litt til 17 prosent fra 16 prosent.
Tre fjerdedeler av UMG inntekter kom fra 5 land: USA, Storbritannia, Frankrike, Tyskland og Japan. Nord-Amerika andel av driftsinntekter økte til 42 prosent fra 39 prosent. Europa krympet en lik mengde til 39 prosent. Asia holdt seg på 9 prosent.
CES 2016: Virtual Reality overflod som Universal Music og Clear Channel Communications annonserer partnerskap
De framvoksende "BRIC" markeder i Brasil, Russland, India og Kina sto for bare tre prosent av UMG inntekter. UMG mener fremvoksende markeder vil vokse gjennom globale og lokale streamingtjenester og gunstigere opphavsrettslover i noen land.
Vivendi inntekter var € 10800000000, opp 1,4 prosent. Selskapet står overfor en utfordring i Frankrike med fallende abonnent teller til sine brød-og-smør Canal + kabel-TV. Canal + konsernets inntekter falt til 454 millioner fra 583 millioner som EBITA på Canal + i Frankrike falt til – € 264 millioner fra – € 188 millioner.

Continue Reading
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply