Gibson Brands, verdens ledende musikk-livstilsselskap har nylig utnevnt Guns N` Roses gitarist Slash til deres globale merkevareambassadør.
Det er første gang i selskapets historie at Gibson Brands utnevner en Global Brand Ambassadør. Som en del av den nye rollen med Gibson skal Slash iflg. Blabbermouth utvikler bidra med å videreutvikle tre av selskapets berømte gitarmerker, Gibson Custom, Gibson og Epiphone. Her forteller Slash om sin nye rolle i dette spennende samarbeidet:
Det legges vekt på at Slash gjennom sin lange artistkarriere har legemliggjort Gibsons verdier av kvalitet, prestisje og innovasjon, og har brakt den uuttømmelige lyden og stilen til Gibson-gitarene til nye høyder av popularitet og anerkjennelse de siste tretti årene.
«Vi er begeistret over å anerkjenne Slash som Gibsons første Global Brand Ambassador, Slash belyser egenskapene til kreativitet, lidenskap og fortreffelighet som er så nært tilpasset Gibson, og vi er veldig stolte av vennskap og felles suksess vi har delt sammen i over tretti år. Vi er også veldig glade for de fremtidige produktene vi snart skal kunngjøre», – Henry Juszkiewicz, leder og administrerende direktør i Gibson Brands.
Slash og Guns N` Roses opplever for tiden tidenes publikums og økonomiske suksess.. Etter at bandet annonserte sin svært overraskende reunion i fjor og påfølgende «Not in This Lifetime… Tour» har det «tatt fullstendig av» for Guns N`Roses. Turneen har blitt helt formidabel og nå «regner» dollars inn på kontoen til bandet….«i bøtter og spann» Iflg. tall som er hentet inn fra Billboard Boxscore har årets Europaturne alene omsatt for svimlende ca. kr. 891 600 millioner (112 millioner dollar). Totalt siden turneen startet nærmer nå omsetningen seg vannvittige hele ca. 3,5 milliard kroner (ca. 450 millioner USD).